Nowe wieże Duplo zwiększyły dziesięciokrotnie wydajność oprawy zeszytowej realizowanej w drukarni Print Group

20 maja 2016

System broszurujący Duplo 5000i, który pracuje w drukarni Print Group ze Szczecina, to jeden z elementów sukcesu tego działającego od kilku lat na rynku cyfrowej książki przedsiębiorstwa.

System 5000i, który pracuje w drukarni PrintGroup, to wersja znanego i cenionego na całym świecie modelu do broszurowania Duplo 5000. Jest to jednak model z najnowszymi wieżami Duplo DSC-10/60i, sterowanymi z komputera. „Dokonany jakiś czas temu zakup systemu Duplo 5000 znacząco zwiększył naszą wydajność, a taki był cel tej inwestycji. Najnowsze wieże Duplo, w jakie ostatnio zainwestowaliśmy, zapewniają nam spokojniejszą pracę zwłaszcza w przypadku większych nakładów, dlatego jesteśmy z tego zakupu bardzo zadowoleni” – mówi Daniel Krzanowski, prezes zarządu Print Group.

Jakość, wydajność oraz spokój i bezpieczeństwo to elementy, które w drukarni cyfrowej, a taką jest Print Group, mają ogromne znaczenie. Temu też podporządkowane są tu wszystkie, dokładnie przemyślane inwestycje biznesowe. W ciągu kilku zaledwie lat firma stała się jedną z największych drukarń produkujących książki cyfrowo, zdobywającą nie tylko rynek w Polsce, ale również w wielu innych krajach Europy (firma eksportuje do nich około 80% swojej produkcji, w wielu ma swoje biura handlowe). Z roku na rok jej sprzedaż rośnie, co generuje potrzeby kolejnych inwestycji. Jedną z nich było w ostatnim czasie doposażenie systemu 5000 o najnowsze zbieraczki wieżowe DSC-10/60i.

Print Group współpracuje z Duplo od niemal 10 lat, gromadząc jej sprzęt w swoim parku maszynowym. Początkowo realizowany był tu różnoraki asortyment – Print Group zaczynał od niewielkiego punktu w centrum Szczecina (który zresztą cały czas funkcjonuje) – z czasem jednak (od 2009 roku) firma wyspecjalizowała się w produkcji książki cyfrowej w niskich nakładach. „Produkcja dziełowa była dla nas niemałym wyzwaniem – kontynuuje Daniel Krzanowski. – Była ona bardziej złożona od zwykłego akcydensu i stawiała przed nami początkowo ogromne bariery kapitałowe, bo żeby ją dobrze realizować trzeba było zainwestować w sprzęt cyfrowy, maszyny rolowe i w introligatornię na wysokim poziomie. Udało nam się jednak i weszliśmy na ten rynek”. Pomocnym był firmie w tym zakresie również własny system zarządzania produkcją, który został opracowany specjalnie dla potrzeb drukarni. „To była konieczna inwestycja, żeby sprawnie realizować produkcję – mówi właściciel Print Group. – Obecnie realizujemy do 100 tytułów dziennie, gdzie średni nakład to 300-400 egzemplarzy i bez tego rozwiązania realizacja tak wielu prac nie byłaby możliwa. Wszystko to daje nam obecnie przewagę konkurencyjną, dlatego możemy dalej się rozwijać wchodząc na kolejne rynki”. Firma realizuje obecnie także zamówienia na broszury oraz inne materiały z zakresu szeroko pojętego akcydensu, w tym kalendarze, pocztówki, zaproszenia i wydruki wielkoformatowe, ale główną jej specjalizacją pozostają książki w niskich nakładach, choć z sukcesami wykonuje też większe nakłady – od 1000 do 4000 sztuk. Po zakupie maszyn rolowych stała się bowiem konkurencyjna w tym zakresie nakładowym dla tradycyjnych drukarń offsetowych.

Print Group oferuje drukowanie w oprawie twardej, miękkiej i zeszytowej. „Ponieważ jednak – mówi Daniel Krzanowski – ta ostatnia oprawa była trochę zaniedbana w naszej firmie, postanowiliśmy jakiś czas temu zainwestować w rozwiązanie, które zapewni nam wysoką jakość i wydajność w tym zakresie. Ponieważ Duplo znaliśmy od lat, naturalnie po raz kolejny wybraliśmy sprzęt tego producenta i zakupiliśmy cyfrowy system 5000. Kiedy później w ofercie Duplo pojawiły się nowe wieże, zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej udoskonalić to rozwiązanie. Maszyna Duplo pobiera teraz arkusze z półek systemu jednocześnie (w przeciwieństwie do pobierania arkusz po arkuszu), dzięki czemu nasza wydajność zwiększyła się niemal dziesięciokrotnie”. W ślad za tym firma mogła swoim klientom zaproponować szybszy czas realizacji zleceń, niższą cenę i – co podkreśla jej właściciel – przyniosło to efekty i przekłada się na sprzedaż. „Poza tym jesteśmy teraz spokojniejsi – mówi. – Dawniej, kiedy wpadało nam duże zamówienie, z ciężki sercem je przyjmowałem, bo nie do końca byłem pewny czy uda nam się je zrealizować na czas. Teraz podchodzę to tego bardzo spokojnie i z radością (a tak przecież powinno być), bo wiem, że z Duplo będzie to możliwe”.

Przed firmą Print Group kolejne ważne kroki – już wkrótce przeprowadzi się do swojej nowej siedziby, niebawem też uruchomi specjalny portal (platformę wielokierunkową) dla czytelników, wydawców, partnerów biznesowych. „To rozwiązanie „cztery w jednym” – mówi Daniel Krzanowski. – Po pierwsze będzie to duża księgarnia internetowa, gdzie będzie można zakupić m.in. książki na żądanie. Będzie można zamówić choćby książkę, która na stronie przedtytułowej będzie zawierała np. dedykację, albo książkę dla niedowidzących i wiele innych ciekawych produktów. Drugim elementem tej platformy będzie obsługa nowych autorów czyli serwis z aplikacją do składu. Trzeci element – to serwis społecznościowy dla czytelników, gdzie będą mogli wymieniać się swoimi uwagami, spostrzeżeniami. I w końcu czwarty – będzie to miejsce, gdzie klienci będą mogli sprzedawać swoje książki. Mamy nadzieję, że nasz pomysł spodoba się odbiorcom i będzie doskonałym miejscem, w którym punktem centralnym będzie oczywiście książka”.